Pasáž ČNB
_ oživení pasáže čnb na příkopech
_ je založen na nevtíravé práci se stávajícím (a pražskými památkáři protežovaným) interierem
_ pozvání do pasáže pomocí světelné atmosféry
_ rozehrání poněkud nehostinného prostoru mobiliářem
_ pieta vůči původnímu Roithovu designu
mobiliář
_ snaha provést pěššího návštěvníka nenuceně pasáží
_ ostrovy v proudu řeky
_ prvky mezi sebou tvoří kromě sledování "proudnic" toků chodců i zátočiny sloužící k posezení
_ vyabstrahovaná forma loďky, která svými "příděmi" naznačuje a vede, zatímco její boky lákají k zastavení se a spočinutí
_ řešení funkčního imperativu požárně únikových "proudů"
_ provedli jsme i zahradnickou expertýzu ohledně osazení (málo světla, až -20°C) a statický výpočet nosné kostry nábytku
osvětlení
_ zásadní prvek prvního kontaktu pasáže s kolemjdoucím
_ opět snaha světelnou linií, vznášející se v prostoru (zdánlivě bez kontaktu
s okolím), vést procházejícího nepřímočaře pasáží
_ klenby a horizontály stávajících "fasád" směřují neúprosně a pragmaticky do jednoho úběžníku, zatímco světelná linie se svými zalomeními snaží zbavit tuto cestu přímočarosti a namířit pohled vstříc zářícím výladcům
_ čeká na realizaci
Story
_ oživení pasáže čnb na příkopech
_ je založen na nevtíravé práci se stávajícím (a pražskými památkáři protežovaným) interierem
_ pozvání do pasáže pomocí světelné atmosféry
_ rozehrání poněkud nehostinného prostoru mobiliářem
_ pieta vůči původnímu Roithovu designu
mobiliář
_ snaha provést pěššího návštěvníka nenuceně pasáží
_ ostrovy v proudu řeky
_ prvky mezi sebou tvoří kromě sledování "proudnic" toků chodců i zátočiny sloužící k posezení
_ vyabstrahovaná forma loďky, která svými "příděmi" naznačuje a vede, zatímco její boky lákají k zastavení se a spočinutí
_ řešení funkčního imperativu požárně únikových "proudů"
_ provedli jsme i zahradnickou expertýzu ohledně osazení (málo světla, až -20°C) a statický výpočet nosné kostry nábytku
osvětlení
_ zásadní prvek prvního kontaktu pasáže s kolemjdoucím
_ opět snaha světelnou linií, vznášející se v prostoru (zdánlivě bez kontaktu
s okolím), vést procházejícího nepřímočaře pasáží
_ klenby a horizontály stávajících "fasád" směřují neúprosně a pragmaticky do jednoho úběžníku, zatímco světelná linie se svými zalomeními snaží zbavit tuto cestu přímočarosti a namířit pohled vstříc zářícím výladcům
_ čeká na realizaci